Після винаходу автоскла, що не б’ється, його застосування тільки збільшувалася. І в 50-х роках ХХ століття «триплекс» дістався до даху автомобіля. Додатковий природне світло і вентиляція – ось 2 основні причини обзавестися люком і панорамним дахом в авто.
Давайте трохи поговоримо про їх виникнення, види, відмінності, а також переваги і недоліки «прозорих дахів».
А почнемо з технічних особливостей.
Вдосконалений триплекс для скляних дахів
Отже, не секрет що прозорий дах не повинна погіршити жорсткість кузова. І використання «стандартного» триплекса в цьому випадку не дуже підходить.
Якщо розглядати лобові автоскла, то навантаження на них будуть під певним кутом. У свою чергу, на дах сили впливають під прямим кутом, перпендикулярно. І, відповідно, доцільніше виготовити їх з удосконаленого триплекса.
Технологія виробництва такого автоскла майже така ж, але в підсумку виходить 5-ти шарове скло. Зовнішній і внутрішній шари виготовляють із спеціально загартованого автоскла. У проміжку маємо 3 шари – 2 з яких це пластичний клейовий полімер, а 3-й- між ними – тонувальна плівка для захист від УФ-випромінювання.
А якщо Ви ще не підготували своє авто до літа – телефонуйте в автосервіс Еталон AutoGlass (Еталон АвтоГласс) і замовляйте тонування авто або обклеювання атермальне плівкою. В такому випадку автоскла – якісно виконаємо ремонт сколів і тріщин, а після затоніруем скла.
Наявність додаткових шарів не тільки покращує міцність, але і шумоізоляцію салону в сукупності з більш низькою теплопровідністю. При цьому вони менше запотівають, а товщина скляних дахів не перевищує 8 мм.
Перейдемо до історії появи люків в автомобілях.
Евакуаційний вихід
Саме таким чином обгрунтовували перші люки в даху автомобіля. Згідно зі статтею з журналу Modern Mechanix 09’1933 першим цю новинку запропонував британський інженер.
Його задумка полягала в тому, що люк брав на себе функцію резервного виходу з автомобіля під час аварійної ситуації. Будь-то удар в бічну частину, чи у разі якщо заклинило ручки дверей, переворот на бік або пожежа.
Зараз же люки стали засобом додаткового комфорту. І до того ж за додаткову плату 😉.

Перші панорамні дахи
Першими авто з такими «фішками» стали Lincoln XL-500 і Buick Centurion. На жаль, скляні дахи залишилися лише на їх прототипах і не пішли в маси. Ймовірно, через складність і дорожнечу на той час.

Про конструктивні особливості люків і панорамних дахів і їх плюси-мінуси поговоримо в наступних новинах.
Зауважимо, що збільшення скління автомобіля призводить не тільки до різних переваг, але і недоліків. Серед яких ушкодження у вигляді сколів і тріщин, які потребують своєчасного ремонту.
Ремонт автоскла в Одесі
В автосервісі Еталон AutoGlass (Еталон АвтоГласс) можна легко і з задоволенням здійснити ремонт сколів і тріщин. При його недоцільність виконаємо заміну автоскла. А за Вашим бажанням і обклеювання бронеплівкою.
Телефонуйте або залиште заявку на сайті.
Дивіться «Наші роботи» і відвідайте сторінки в соцмережах Facebook і Instagram.