Всі асоціюють Францію з Ейфелевою вежею, червоним вином, сиром. А для багатьох такою асоціацією є маленький хетчбек – Citroen 2CV, що випускався місцевим автовиробником. Завдяки таким якостям як дешевизна і простота в ремонті і обслуговуванні цей автомобіль був неймовірно затребуваний. Особливо в сільській місцевості. Важливо те, що його ціна в 2 рази менше не менш популярного в той час VW Beetle. Цей Citroen став одним з головних символів «країни королів і 5 республік».

Більше 40 років «deux chevaux vapeur»
Для тих, хто знає французьку, зрозуміло, про що мова. Скорочена назва 2CV (як і фраза в підзаголовку) означає – 2 кінські сили податкової потужності. Хоча потужність була 9 к.с. при обсязі 375 куб.см.
За період з 1948 року по 1990 роки потужність «піднімали» кілька разів. Спочатку в 1954 році – додали 48 куб.см, імощность зросла до 13 к.с. А з 1969 року культова малолітражка комплектувалася 2-мя двигунами – 435 «кубиків» з 18 «конячками» і 602 «кубика» з 24-ма і 29-ма к.с. (Двигун М28).
Спочатку, вихід цього хетчбека планувався на 1939 рік однак війна завадила цьому. І він з’явився лише через 9 років. А так Citroen 2CV міг би позмагатися з «долгожітельності на конвеєрі» з «Жуком».
Цікаво, що найсерйознішим технічною зміною (крім доопрацювання силового агрегату, у якого було повітряне охолодження) була установка передніх дискових гальм в моделях з 1981 року.
Кілька фактів щодо зовнішнього вигляду
- спочатку була лише одна передня фара і один задній ліхтар;
- дах був брезентовому, а влітку він перетворювався в кабріолет;
- спочатку доступний був лише сірий колір, а пізніше блакитний і жовтий.

Над екстер’єром цього народного автомобіля неодноразово жартували, навіть дали прізвисько «Гидке каченя». Однак, навіть таке ім’я не завадило хетчбеку обзавестися поруч модифікацій:
- 1951 рік – пікапи і фургони (2CV Fourgonnette) для перевезення вантажів до 250 кг;
- 1959 – невелике купе Bijou;
- 1967 – «люксова» версія Citroen 2CV під ім’ям Dyane;

- 1968 – міні-позашляховик Mehari;
- 1985 – версія для представниць слабкої статі – 2CV Dolly;
- 1985 – limited-версія чорно-червоного 2CV Charleston;
- 1989 – спеціальна версія від дизайн-агентства Citroen 2CV Hermes;

- а також повнопривідна версія 4х4 – Citroen 2CV Sahara.
Після виходу фільму «Тільки для ваших очей» також з’явилася версія – Citroen 2CV James Bond.
А чого варті проводяться з 2013 року змагання «2CV Cross». Від них практично у всіх водіїв неперевершені відчуття.
Не можна також не згадати його участь в ралі Париж-Дакар і «навколосвітку» 1958 року.
Ось така вийшла вдала конструкція цього маленького автомобіля. За весь час Citroen 2CV був випущений в більш ніж 8 млн. Примірниках. І цьому сприяло як і особливості авто, так і стиль управління компанією.
Принципи Citroen застосовуються і сьогодні
Примітно, що засновник – Андре Сітроен – керувався неординарними (а для нас вже звичними) підходами до продажу своїх автомобілів. Серед яких:
- реклама в газетах і сеансах кіно, друкування листівок;
- власна мережа роздрібних продажів;
- клієнт завжди правий;
- кредитні програми покупки авто;
- автосалони зі скляними вітринами;
- рекламно-наукові експедиції по Африці;
- після покупки автомобіля виробник зобов’язувався утримувати ціни на запчастини і ремонт.
А останній принцип так взагалі був революційним! Згідно випущеним Citroen’ом «Каталогом запчастин» і «Довідником по ремонту», дилери продавали лише оригінальні запчастини, які не накручуючи ціни (як це можна спостерігати зараз 😊).
Заміна автоскла Citroen в Одесі
Автосервіс Еталон AutoGlass (Еталон АвтоГласс) якісно виконає заміну автоскла для Вашого Сітроена. ТЕЛЕФОНУЙТЕ і приїжджайте! Оригінальні автоскла, якісні витратні матеріали, досвідчені майстри і прийнятні ціни.
Дивіться «Наші роботи» і соцмережі Facebook і Instagram.